IVS Face – broadcast feliratozó

Az IVS feliratozó alapvető jellemzője, hogy a vizuális tartalmak megjelenítését esemény- vagy idővezérelten végzi, tetszés szerinti dinamikus adattartalmakhoz kapcsolódva.
Lehetővé teszi nagytömegű, folyamatosan változó adatból előre definiált sablonok alapján információs feliratok valósidejű megjelenítését. Ezek a dinamikus adattárak lehetnek például más rendszerekből kapott állományok (RSS feed vagy folyamatosan töltött SMS – tár, SQL adatbázis stb.) is.

Az egyidejűleg megjeleníthető sablonoknak a száma nincs korlátozva. Ezek potenciálisan végtelen számú rétegnek tekinthetők, melyek létezése és mozgása egymástól független, vagy akár egymással logikai kapcsolatban álló is lehet.

IVS Face kezelőfelület

Az IVS rugalmasságát jól jellemzi, hogy az általános broadcast feliratozás mellett számos célalkalmazásban és területen működik sikerrel. Csak néhányat említve: az Európa Parlamenti választások, a hazai parlamenti és helyhatósági választások televíziós eredménykövetése és 3D feliratozása a legnagyobb hazai kereskedelmi televízióknál, sportstadionok, Digital Signage rendszerek, kaszinói megjelenítők feliratozása, színházi megjelenítések és még sorolhatnánk.

Az IVS grafikai motor

Nem önálló modulként találkozik vele a felhasználó, hanem a grafikai / vizuális rendszer meghajtójaként, kompozitorként épül be a különféle alkalmazásokba. Ezért is szeretnénk itt röviden bemutatni, hisz jórészt ennek köszönhető a feliratozás kiemelkedő teljesítménye.

Gyakorlatilag nem korlátozott azoknak a rétegeknek a száma, melyeket tetszőleges átlátszósági értékkel valós időben kompozitál. Ezeken a rétegeken tetszőlegesen lehetnek filmek, animációk, állóképek vagy akár valós időben renderelt 3D objektumok. Mindezek feldolgozása rendkívül számítás igényes, de az IVS motor nem csak gépünk processzorát, de a grafikus kártya GPU-ját is maximálisan kihasználja.

Az IVS grafikai motorok hálózatban is működhetnek, összetett struktúrákat alkotva. Lehet pl. egy gépben egy IVS motor, amihez többféle IVS kliens alkalmazás is csatlakozik. De lehet egy gépben több IVS motor is, pl. többkimenetű kártya esetén minden kimenethez önállóan kapcsolódva. Ugyanezek a bontások természetesen az IT hálózatra is igazak: a hálózatban csak egy – illetve több IVS motor működhet, összetett hozzáféréseket biztosítva.

IVS face grafikai sablonkészítő

Segítségével az IVS grafikai motor tudását messzemenően ki tudjuk használni. A beimportált grafikai elemeket illetve azok paramétereit tudjuk segítségével kulcsokhoz kötötten megmozgatni, feliratokat akár rtf paraméterezéssel kezelni.

Grafikáival a legismertebb hírtelevíziók adásai magasra tették a mércét, de aki ilyen szintű feliratozásra vágyik, annak az IVS Face jó választás lehet.

A sablonkészítőt eredményesen használhatják a kreatív dizájnerek, ez nyilvánvaló. De azok a televíziók sem fognak csalódni, ahol hiány van ezekből a szakemberekből: már alapból jónéhány sablon-szetet tartalmaz az IVS Face, amit az adott televízió a saját arcára formálhat.

64 bites működésének köszönhetően a memóriakorlátok gyakorlati eltűnése miatt nagyméretű tga szekvenciákat is kezelhetünk benne.

Lejátszó és idővonal

Az IVS Face általános jellemzői:

– HD és 4K felbontású feliratozás
– 24 és 32 bites grafikai állományok kezelése
– TGA, BMP, PNG, JPG állóképek és képszekvenciák importálása
– teljesérkörű alpha csatorna kezelés
– végtelen számú logikai grafikai layer kezelése
– limitálatlan grafikai elem egyszerre történő kezelése
– az elemek indítása és leállítása egymástól függetlenül – de akár egymáshoz szinkronizáltan is – végezhető
– bemeneteli és kimeneteli fade effekt
– Windows TrueType fontok kezelése
– tetszőleges sebességű scroll és crawl mozgások
– interlace és non interlace rendering
– importált elemek hue, brightness, alpha értékeinek állítási lehetősége
– távoli elérésű, többfelhasználós vezérlési lehetőség
– frame pontos template megjelenítés
– valós idejű full képernyős .tga és .png szekvencia kijátszása
– valósidejű MPEG2 és avi mozgóképkijátszás, szabadon definiálható ablakban
– 3D támogatás valós időben. Bármely rétegén renderelhetünk alfás 3D objektumokat
– Az IVS mint motor adattartalmát gyakorlatilag bármiből – adatbázisból, fájlból, mérésadatgyűjtő rendszerből stb. -folyamatosan gyűjtheti.
– Timeline támogatás
– GPU támogatás

      A Bozsik Stadion volt az egyik színhelye a tavaszi U21 Európa-bajnokság mérkőzéseinek.Az UEFA előírásai szerint rendezett torna eredményjelző rendszere az IVS Sport Studio. Feladata a nagy LED fal illetve a televíziós közvetítések kiszolgálása a mérkőzés közbeni eseményekkel, valamint általános tájékoztatás.Az IVS Sport Studio jól vizsgázott – UEFA kompatibilis lett.

      Az oldal használatához el kell fogadnia a sütiket! Több

      A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

      Bezárás