IVS Face – grafikai sablon készítő

IVS Face – grafikai sablonszerkesztő

Az IVS feliratozó munkafolyamata két fázisra osztható.

Először elkészítjük – vagy a veleadottak közül kiválasztjuk – a használni kívánt grafikai sablonokat. Ezek a sablonok tartalmazhatnak konkrét grafikai elemeket, szekvenciákat, videókat, 3D animációkat, de lehetnek ezek pozíciói csupán, melyek később kapnak értéket. Tartalmazhatják ezeknek az elemeknek a bemozgásait, illetve a rákerülő effekteket. Tartalmazhatják a feliratok pozícióját, és az adott betűtípus jellemzőit.

A következő fázisban – és ez már a konkrét feliratozás-lebonyolítás fázisa – kapnak a grafikai és szöveg elemek konkrét értékeket. Ezeket bevihetjük manuálisan, de származhatnak valamely kívülről töltött text állományból, adatbázisból, RSS feed-ből, vagy sportesemények esetén mérőórából, impulzusadóból. Az egyszerű és gyors feliratozás lebonyolítása érdekében az adott esemény belső logikáját is támogatja több IVS feliratozó modulunk.

alapvető jellemzője, hogy a vizuális tartalmak megjelenítését esemény- vagy idővezérelten végzi, tetszés szerinti dinamikus adattartalmakhoz kapcsolódva. Lehetővé teszi nagytömegű, folyamatosan változó adatból előre definiált sablonok alapján információs feliratok valósidejű megjelenítését. Ezek a dinamikus adattárak lehetnek például más rendszerekből kapott állományok (RSS feed vagy folyamatosan töltött SMS – tár, SQL adatbázis stb.) is. Az egyidejűleg megjeleníthető sablonoknak a száma nincs korlátozva. Ezek potenciálisan végtelen számú rétegnek tekinthetők, melyek létezése és mozgása egymástól független, vagy akár egymással logikai kapcsolatban álló islehet.

Az IVS rugalmasságát jól jellemzi, hogy az általános broadcast feliratozás mellett számos célalkalmazásban és területen működik sikerrel. Csak néhányat említve: az Európa Parlamenti választások, a hazai parlamenti és helyhatósági választások televíziós eredménykövetése és 3D feliratozása a leegnagyyobb hazai kereskedelmi televízióknál, Digital Signage rendszerek, kaszinói megjelenítők feliratozása, színházi megjelenítések és még sorolhatnánk.

Az IVS grafikai motor

Nem önálló modulként találkozik vele a felhasználó, hanem a grafikai / vizuális rendszer meghajtójaként, kompozitorként épül be a különféle alkalmazásokba. Ezért is szeretnénk itt röviden bemutatni, hisz jórészt ennek köszönhető a feliratozás kiemelkedő teljesítménye.

Gyakorlatilag nem korlátozott azoknak a rétegeknek a száma, melyeket tetszőleges átlátszósági értékkel valós időben kompozitál. Ezeken a rétegeken tetszőlegesen lehetnek filmek, animációk, állóképek vagy akár valós időben renderelt 3D objektumok. Mindezek feldolgozása rendkívül számítás igényes, de az IVS motor nem csak gépünk processzorát, de a grafikus kártya GPU-ját is maximálisan kihasználja.

Az IVS grafikai motorok hálózatban is működhetnek, összetett struktúrákat alkotva. Lehet pl. egy gépben egy IVS motor, amihez többféle IVS kliens alkalmazás is csatlakozik. De lehet egy gépben több IVS motor is, pl. többkimenetű kártya esetén minden kimenethez önállóan kapcsolódva. Ugyanezek a bontások természetesen az IT hálózatra is igazak: a hálózatban csak egy – illetve több IVS motor is működhet, összetett hozzáféréseket biztosítva.

IVS Face grafikai sablonkészítő

Segítségével az IVS grafikai motor tudását messzemenően ki tudjuk használni. A beimportált grafikai elemeket illetve azok paramétereit tudjuk segítségével kulcsokhoz kötötten megmozgatni, feliratokat akár rtf paraméterezéssel kezelni. Grafikáival a legismertebb hírtelevíziók adásai magasra tették a mércét, de aki ilyen szintű feliratozásra vágyik, annak az IVS Face jó választás lehet.

A sablonkészítőt eredményesen használhatják a kreatív dizájnerek, ez nyilvánvaló. De azok a televíziók sem fognak csalódni, ahol hiány van ezekből a szakemberekből: már alapból jónéhány sablon-szettet tartalmaz az IVS Face, amit az adott televízió a saját arcára formálhat.

Mivel a modul 64 bites, a memóriakorlátok gyakorlati eltűnése miatt nagyméretű tga szekvenciákat is kezelhetünk benne.

      Ennél a választásnál cégünk az ATV és a TV2 választási műsorainak NVI adatokkal való ellátását és a kapcsolódó grafikai megjelenítéseket végezte. Az ATV esetében nagyméretű touchscreen monitorokon tudták a műsorvezetők teljeskörű, valós idejű geo-megjelenítésekhez kapcsolva a választási eredményeket bemutatni. A TV2-nél 2D és 3D grafikákat egyaránt szerepeltettünk: a pörgős, gyors infóközléseknél 2D, míg a látványos […]

      Az oldal használatához el kell fogadnia a sütiket! Több

      A süti beállítások ennél a honlapnál engedélyezett a legjobb felhasználói élmény érdekében. Amennyiben a beállítás változtatása nélkül kerül sor a honlap használatára, vagy az "Elfogadás" gombra történik kattintás, azzal a felhasználó elfogadja a sütik használatát.

      Bezárás